Blog

Monetyzacja treści na blogu, jak zrobić to skutecznie?

Monetyzacja treści na blogu, jak zrobić to skutecznie?

Zarówno w blogosferze, jak i na forach dla webmasterów istnieje wiele opinii na temat usług monetyzacji. Krótko mówiąc, na usługach monetyzacji można zarabiać. Ale nie założyłeś bloga po to, aby zarabiać kilka złotych miesięcznie.

Reklama w sprzedaży bezpośredniej

Google AdSense i inne systemy zatrzymują część każdej płatności otrzymanej od reklamodawców. Możesz również sprzedawać reklamy bezpośrednio, aby nie udostępniać swoich danych innym. Tak robią popularni blogerzy i duże wydawnictwa. Możesz swobodnie publikować bloki AdSense lub Direct, a także banery od bezpośrednich reklamodawców jednocześnie. Jest oczywiste, że bezpośredni kontakt z reklamodawcami ma wiele zalet. Nie musisz płacić pośrednikom. Czy są jakieś problemy? Z pewnością. Reklamy Google są często osadzone w kontekście strony. Reklama od bezpośredniego reklamodawcy może nie być zgodna z tematyką bloga. Możesz pisać o samochodach, a potem reklamodawca bezpośredni wykupuje miejsce na reklamę sprzętu AGD. Na czym polega problem? Gdy przekaz jest wyrwany z kontekstu, wpływa to na wrażenia użytkownika. Reklama stanowi problem, ponieważ większość reklamodawców chce, aby ich reklamy były jak największe i jak najwyższe. Reklama umieszczona na końcu artykułu nie będzie się dobrze sprzedawać. Użytkownicy i wyszukiwarki mogą nie lubić dużych, jaskrawych banerów na górze ekranu. Jeśli Twój blog nie jest wystarczająco popularny i ma ruch podobny, trudno będzie sprzedawać reklamy. Możesz publikować reklamy na blogach, które mają zerowy ruch przez pośredników.

Blogerzy dobrze znają tę metodę monetyzacji.

Załóżmy, że sprzedawca lub producent wysyła produkt znanemu autorowi. Po pewnym czasie korzystania z produktu bloger wystawia mu recenzję. Towar zazwyczaj zostaje u blogera. Właściciele czasopism mogą zarabiać w naturze na wielu tematach. Program ten jest jednak szczególnie popularny wśród blogerów zajmujących się urodą. Czy należy nadać nazwę produktowi na podstawie modelu zarabiania lub monetyzacji? To pytanie jest bardziej abstrakcyjne. Czy bloger traci zaufanie swoich odbiorców? Reputacja nie zostanie nadszarpnięta, jeśli autor będzie obiektywny. Trudno powiedzieć, czy bloger może zachować obiektywizm, gdy producent lub sklep przysyła mu wiele testerów i kilka tubek cudownego kremu.

Oto kilka faktów na temat systemu monetyzacji reklam

W swojej strategii monetyzacji reklam możesz wykorzystać setki dodatkowych narzędzi. Nie sposób wymienić ich wszystkich w jednym artykule. Zrozumienie czegoś jest ważniejsze niż zrozumienie tego czegoś. Trudno jest monetyzować blogi za pomocą reklam. Z każdym dniem zarabianie pieniędzy będzie coraz trudniejsze. Skuteczność reklamy komercyjnej spada. Reklamodawcy zmniejszają swoje budżety. Wydawcy tracą przychody. Oto opinia na temat modelu reklamowego służącego do monetyzacji projektów internetowych.

Modele reklamowe dla projektów rozpaczliwie potrzebują pieniędzy. Ten model jest w zaniku. Na całym świecie. Moim zdaniem schemat jest następujący: biznesy online i offline są łączone w celu stworzenia dochodowego biznesu. Choć istnieją wyjątki od tej reguły, jest ona generalnie prawdziwa. Aby koszty projektu internetowego się zwróciły, trzeba sprzedać produkt.

ibo24
Author: ibo24

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.